onsdag, februari 20, 2008

Är bloggens utseende viktigt?

Vad tycker du, är bloggens utseende viktigt?

Jag tycker faktiskt att utseendet är väldigt viktigt när det gäller bloggar. Oftast när jag kollar in en blogg för första gången tar jag mig inte direkt tid för att läsa igenom allt som finns skrivet, speciellt inte om designen är tråkig/rörig eller om den inte faller mig i smaken på något annat sätt.
Hamnar jag däremot på en blogg som ser snygg ut brukar jag oftast läsa noggrannare och lägga ner mer uppmärksamhet.

Egentligen borde det inte vara såhär. Tänk vad mycket man kan missa bara genom att döma av utseendet!

Så, vad tycker du?

10 kommentarer:

Elin sa...

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, visst att det ser mer roligt och läsvärt (enligt mig) om bloggen har en snygg design. Själv har jag bara en tråkig men det är bara för att jag inte fattar hur ja ska göra för att göra en "egen design" här ;)

Anonym sa...

Viktig!

Anonym sa...

Hej :) Jag tycker det är roligare att läsa en blogg om de har fint utseende, fast känner man en person , t.ex en kompis som har e blogg så läser jag den även om den har "fult" utseende. ;)

Anonym sa...

Ett trevligt utséende är alltid ett +. En rörig layout kan vara jobbig och läsa m.m Problemet är att jag vill blogga men är så djävuslkt pedantisk att jag vägrar eftersom designen är kass <<'

Anonym sa...

Det är jätte viktigt med sådant där. Kommer jag inte på en blogg med blinkande gif bilder så går jag ur snabbt som tusan..

Anonym sa...

Visst är det roligt om bloggen ser lite häftig ut och jag skulle dock också läsa den lite närmare om den var fin, men jag skulle läsa en liten mer ofin blogg också om det fanns bra innehåll i den.

Anonym sa...

Bra, på sätt och vis. Håller med om att man kan missa mycket!

/MVH 12-åringen som är i farten hela tide! (Blir snart bannad härifrån, har skrivit typ 20 inlägg den senaste halvtimmen!)

Maximilian sa...

Bra, på sätt och vis. Håller med om att man missar mycket!

/12-åringen som är i farten hela tiden! (Blir snart bannad härifrån, har skrivit typ 20 inlägg nu under den senaste halvtimmen!)

Anonym sa...

Sorry allt går åt hellv*te just nu!

Namn: Frida sa...

Jag tycker också att layouten högst upp ger en ett avgörande intryck :)