fredag, januari 18, 2008

Hårfärger är kul

Att fixa med olika hårfärger är kul. Så länge det håller sig till Photoshop, vill säga. Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att färga håret ien helt annan färg än den jag har nu, skulle vara alldeles för rädd att det skulle bli fult.
Kanske är det problemet? Vågar man inte satsa kan man inte vinna. Men jag klarar mig bra utan att vinna.

Jag känner på mig att jag kommer få frågor om det här, så därför skriver jag det:
För att göra ljusare hår i Photoshop använder man verktyget Dodge tool, och för att göra mörkare hår använder man Burn tool. Jag vet tyvärr inte vad de heter på svenska, googla på det om du vill veta ^^


På tal om ingenting är historialektionerna väldigt sega har jag upptäckt. Speciellt när man tittar på film.
Sista lektionen efter en rätt lång fredag, man vill hem, är trött och tittar på en tråkig film. Som gjort för att man ska somna verkligen. Det kanske är det läraren försöker få oss till?

8 kommentarer:

Anonym sa...

skugga och efterbelys på svenska xP

Anonym sa...

Snyggt!

Unknown sa...

Coolt! Ser verkligt ut!

Anonym sa...

Tänkte fråga de efter jag hade läst de Hahaa XD men de behövde jag inte. :D Ska testa nu.

Anonym sa...

Det ser riktigt verkligt ut men du är typ brunhårig egentligen right??
;D

Anonym sa...

När jag gör det blir det liksom bara vitt -.- nått tips ?

Anonym sa...

Hur ändrar du färg i PH? :O
För det är as snyggt asså!

Kram Moa...

Anonym sa...

Var glad att du inte har min lärare! Borde f*n vara dömd för våldtäckt på kvinnor vid det här laget så som han sitter och flörtar med mammorna på utvecklingssamtalen! Onormal!