tisdag, oktober 02, 2007

Sjukt kul

När jag åkte hem från skolan idag hände en sån där otroligt jobbig och typisk sak.
Jag fick inte plats med min historiabok och blocket i väskan, då jag hade gympakläder i den, så jag fick ta dem på pakethållaren. De satt inte så jättebra, men det gick inte att få det bättre.
När jag var ca 10 m från våran garageuppfart tänkte jag "Vilken tur, jag klarade mig utan att böckerna ramlade av" och just när jag har tänkt klart, så PANG! historiaboken flyger av pakethållaren. Gaaah, sånt där är bara så himla typiskt.

Sara och jag var tvungna att gå ner till stan idag för att köpa kaninmat. Jag skulle även låna en bok på bibblan, för att läsa till svenskan, vi får ju inte läsa i skolan, utan bara hemma, och så ska vi skriva en bokrecension i skolan.
I alla fall, på väg till stan tror sara att hon har fått ett sms, för hon tycker att hon hör sitt sms-ljud, en busvissling. Det visade sig att det bara var en fågel som lät exakt som busvisslingar, flera gånger, haha.
På bibblan stod jag och letade lite böcker, och sara stod längre bort. Då kom det fram en liten kille till henne, ca 4-5 år gammal. Det var jättekul, jag stod och tittade på.

Killen: Vet du var man lånar filmer?
Sara: (ser heelt ointresserad ut) Neej.
Killen: (öppnar filmfodralet han håller i handen) Filmen är tom.
Sara: Jaha.
Killen: Man får filmen i kassan.
Sara: Jaa.
Killen: Har du någon mamma?
Sara: (ser mer ointresserad ut än någonsin) Jaa.
Killen: Var är hon?
Sara: Hemma (går därifrån)

Hahaha, jag höll på att skratt ihjäl mig, det såg verkligen jättekul ut! xD

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah. augusti (60), september (70). Sätt 80 inlägg i oktober! xD //emmie

Emma sa...

Hahahaha! En sjukt kul dag asså x'D Men allvarligt, skitskojj ju!

Anonym sa...

Kommer det inte någon fler film snart ? Den där om danstävlingen är ju askul ! xD

Anonym sa...

oftast inte.. om de är redigerade syns det oftast.. som den nåra inlägg ner med muggen å mina strumpbyxor.. stärkt oskärpan där..

Anonym sa...

Haha xD

Anonym sa...

stackars pokjken :P