måndag, oktober 29, 2007

Blodsockertest

Glömde att skriva det här förut, men jag kollade mitt blodsocker tidigare idag :O Var jätterädd innan, men det gjorde inte ont. Mickis har diabetes, så hon har ju en sån där grej, och hon kollade sitt socker.

Martina: Linnéa, vill inte du prova?
Jag: Hm, okej då.
Sara: Ska du verkligen göra det??
Jag: Visst.
Martina: Sträck fram handen då.
Jag: Nää, jag vågar inte!

Gjorde det ändå till slut ;) Efter att Martina lovat att inte trycka innan jag sa att hon fick göra det (jag litade inte riktigt på att hon inte skulle göra nåt först, misstänksam som jag är). Jag hade 5,5 vilket var bra.
Sara den fegisen vågade inte testa. Nu har jag i alla fall gjort det två ggr!


Nu måste jag gå ner och sätta på tejp på min tå. Har en stor spricka där som har börjat blöda och göra ont. Hatar höstern/vintern, jag blir så himla torr då, och jag glömmer alltid att smörja in mig med min specialutskrivna salva.

5 kommentarer:

Emma sa...

Vad bra att det var bra x'D

Anonym sa...

undrar om tribe går bara på vardagar eller på helger med??

Anonym sa...

min lillebror har diabetes , så jag brukar ta sånna stick i fingret men jag är lika rädd varje gång x'D

Anonym sa...

jag har diabetes. fattar inte hur folk kan vara så rädda x'D alla mina kompisar är livrädda för den där lilla nålen ;P och insulinsprutan.. med mera !

Linnéa sa...

Emelie: Förmodligen för att man är så ovan ;)