torsdag, september 20, 2007

Håltimme

Skoldagen började med tyskaprov. Inte direkt den bästa start man kunde få, men det gick ändå hyfsat, tror jag. Hoppas jag.

Efter tyskan har vi egentligen kemilabb eller lektion. Vi har två veckor labb, två veckor lektion. En av de två labbveckorna är vi lediga, då bara halva klassen (de som går teknik eller vi som går natur, jag går ju i en blandklass med natur och teknik) är där. En av labbtillfällena är vi lediga, ett annat är dem lediga.
Idag var det våran tur att vara lediga, tjoho! Eller inte...
Vi fick sitta/går runt där på skolan i över två timmar, inte precis det roligaste man kan tänka sig... Jag och Alexandra, en tjej i min klass, var nästan de enda som inte åkte hem. Vi tränade lite engelska, gick omkring, och satte oss sedan ner och pratade med de två killarna i klassen som var kvar. Det var väl rätt så kul, men ändå jobbigt att vi får en sån där håltimme ibland. Men nu är det långt till nästa gång! :D


Mamma är och handlar nu, och då skulle hon köpa med hårtoningsmedel till mig om det finns. Samma som jag hade förra gången, typ i somras. Jag känner för att ha lite mörkare hår, haha. Mitt är så... orange! Okej, inte riktigt, men ibland skiftar det verkligen något åt orangerött, beroende på vilket ljus man är i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har :)

Anonym sa...

Håltimmar! :D