måndag, september 24, 2007

Lördagen...

Oj, nu blir det här inlägget vääldigt försenat, men struntsamma. Ska i alla fall berätta vad jag gjorde i lördags.

På förmiddagen flyttade jag in Flupsi i lekerstugan. Nu bor hon inte i sin utebur mer, utan i inneburen. Det känns både bra och dåligt ;) Hon slipper ju regn och frost och sånt (när det väl kommer), men hon får ju också mindre plats att skutta runt på. Förhoppningsvis kan jag få på henne selen, så att vi kan gå ut och skutta.

Efter lunch åkte vi till mormor och morfar. Då de bor precis vid en skog gick jag och mamma ut och letade svamp. Fast jag letade mer efter saker att fota, haha. Hade med mig kameran till skogen. Mamma hittade två stora kantareller (jag var där och fotade of course), och sen lite trattkantareller också.
På vägen tillbaka hittade jag en älgkäke, ett skelett alltså! Blä, det var äckligt. Det satt ju massor av tänder på! Jag fick lite av en chock när jag såg den ligga där, haha.
Mormor berättade senare att deras grannar (tror jag att det var) hade lagt ut den där, de hade skjutit älgen. Hm, okeeej...

När jag och mamma kom tillbaka spelade jag och Sara in ett videoklipp på Trygga Räkan (min kompaktkamera, jag har döpt den till det) som vi hade tänkt ha på våra bloggar, men ahaha, jag tänker inte visa upp det, jag ser heelt sjuk ut.
Ska kankse spela in ett annat och lägga upp om jag kan någon gång? Fick idén av Stina-Lee, det kanske skulle vara kul? xD





3 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder :)

Emma sa...

Lovely bilder :DDDDDDDddd

Julia sa...

O_o vad är det på nedersta bilden???!