söndag, juni 22, 2008

London, dag 2


Big ben


Ursäkta att jag har varit så seg på att uppdatera om resan och allt det här. Jag har inte orkat, helt enkelt. Men nu kör vi ;)

Dag 2, då.
Vi började dagen med att gå till Picadilly Circus (det låg inte allt för lång ifrån hotellet). Ungefär därifrån åkte vi sedan på en sån här sightseeing-tur med buss, där man fick hörlurar att stoppa in så att man fick beskrivning om de olika platserna man åkte förbi. Mina hörlurar gav mig små stötar i öronen så fort jag rörde på mig, sjukt irriterande!
Vi hade tänkt gå av vid London Eye (pariserhjulet) och åka, men eftersom vägen var avstängd av någon anledning åkte bussen en annan väg, så vi fick åka samma tur en gång till och hoppa av vid ett annat ställe, och sedan gå dit.
Jag var lite orolig för att jag skulle bli höjdrädd när vi åkte upp i London Eye, men det blev jag inte. Jag var livrädd när jag åkte pariserhjulet på Liseberg förra året, haha. Men det var fin utsikt i alla fall.
Sen gick vi i lite affärer (jag köpte ingenting), och när de stängde gick vi tillbaka till hotellet och sov ;)





1 kommentar:

Anonym sa...

Skit vad fina bilder :) själv har jag arit i Lndon många gåger för min syster bor där :D Och jag har åkt London eye, ascooly :D