onsdag, februari 20, 2008

Grapefruktsproblem



Åt just en grapefrukt, det var länge sedan sist. Jag kom att tänka på att min grapefrukt faktiskt orsakade stooora problem:

- Hur äter man den, för det första? Skär man i klyftor som med en apelsin, skalar man den som en mandarin eller gör man på mitt sätt, skär den halv och sedan äter med sked (dvs. pillar ut fruktköttet i de små "trianglarna" som bildas)?
- Vad heter grapefrukt i plural? En grapefrukt, flera... grapefrukter? Det låter konstigt, men inte värre än mitt första förslag i alla fall; grapefruktar.

7 kommentarer:

Jessika sa...

Haha jag har värsta problem med hur jag ska äta mina blodapelsiner xP Har ingen aning om hur man gör. Nåt tips kanske!?

Anonym sa...

Jag brukar äta mina grapefrukter i klyftor ;)

Anonym sa...

Fy så smart du är då! XD

Anonym sa...

Jag äter min grapefrukt som du äter den x'D

Anonym sa...

Haha, jag äter grapefrukt precis som du och lydde... xD

Anonym sa...

Jag äter oftast inte grapefrukt, men snygga bilder i alla fall. Du lyckas verkligen med att ta bilder, bra jobbat!

Anonym sa...

Gör som du vill! Bara det blir bra, och du inte stänker ner hela huset så varför inte!?