tisdag, december 04, 2007

Tisdagsmorgon

Jag hatar tisdagsmornar. Verkligen. Vi har sovmorgon till 9.45, och alla andra i familjen börjar tidigt, så jag måste vara helt ensam hemma jättelänge. Tro mig, det är inte alls kul.
Man kan inte sitta vid datorn. Internet är avstängt, och förutom det finns det inget kul att göra.
Man kan inte plugga. Det går bara inte på morgonen!
Man kan inte läsa. Stor risk att somna.
Man kan inte titta på tv. Med endast "gratiskanalerna" finns det inte mycket att titta på.
Man kan absolut inte sova. Då blir man som en död hösäck dagen efter.
Det enda vettiga man kan göra är att gå till skolan. Visserligen kommer jag alltid ca 35 min för tidigt varje tisdag, men man ska ju byta om till idrotten också. Men det tar inte mer än 5 min. Struntsamma, bättre att vara där än hemma.

1 kommentar: