onsdag, december 05, 2007

En halv köttbulle, ahahahahah!!

Idag har väl varit en helt vanlig dag, precis som alltid, haha. Hade värsta problemet med hur jag skulle koma till skolan, gå eller cykla. Jag önskar nästan att jag valt att cykla, vilket jag alltså inte gjorde. Min väska var så tung att jag fick ont i hela armarna :/

Seriöst, jag förstår inte varför, men bara för att det handlar om kemi och mol och sånt blir världens lättaste formel supersvår. n=m/M, inte alls svår! Ändå kan jag absolut inte lära mig att använda den, det blir bara fel hela tiden. Som på kemilektionen idag.
Jag tyckte att jag gjorde jätterätt när jag struntade i formeln och fick svaret 56 mol. Men tydligen skulle det bli 1,016 eller nåt? Haha, vi satt mest och skrattade ju :P Fast jag trodde att jag kom på hur man skulle göra några gånger, men det var också fel. Inte riktigt min dag.

Efter kemin var det fysik, och på vägen dit låg det en halv köttbulle på golvet. Jag bara började asgarva, en halv köttbulle liksom!! Det såg ju jättekul ut, men om jag tänker efter är det nog inte särskilt roligt.

Nej, nu måste jag nog plugga. Blir för övrigt superirriterad på bilddagboken, som segar enormt mycket. Till och med på pappas dator. Det är nog bäst att jag loggar ut, måste spara lite isla till fysiken, haha xD

3 kommentarer:

Emma sa...

haha en halv köttbulle xD

vad heter du på bdb ?

Anonym sa...

Jag tycker själv inte om att räkna med mol (jag är så dålig på det :P). Men något bra att komma ihåg kan ju vara att tex svavelsyra med koncentrationen 3 molar är väääääldigt koncentrerad :) Jag vet inte om ämnen kan vara så koncentrerade som 56 mol. Kanske i svarta hål isåfall ^^

Linnéa sa...

Ehmma: Jag tror inte att det var koncentration vi höll på med, utan skulle räkna ut substansmängden eller nåt sånt. Fast det kanske hänger ihop, jag vet inte xD Började i alla fall med koncentration idag ;)