torsdag, november 29, 2007

Är du beige eller?

Pappa tvingade mig att bli skjutsad till skolan imorse. Jag frågade först om han kunde köra mig dit, men så sa han att han bara kunde 7.25 (började 8.00). Då kunde jag lika gärna gå tyckte jag, ville inte komma 25 min innan vi började. Då sa han att jag inte fick gå!! Inte riktigt så, mer typ "Nej, du ska inte gå, det regnar ju, jag skjutsar dig", och han lät värsta allvarlig xD Så jag fick väl bli skjutsad då. Jessica kom ändå typ samtidigt som jag, tur det ;)

Efter skolan var jag med Jessica och Annie i min klass ^^ Jag var typ jättetrött hela tiden, haha. Vi gick en lång promenad också, runt omkring skolan typ.
Efter att jag ringde mamma för att hon skulle hämta mig sa Annie att jag pratade annorlunda när jag pratade med henne. Hallå, det gör jag ju inte?? Jag pratar väl alltid lika, eller?

På tal om dialekter och sånt, det var kul på fysiken igår. Jag påpekade att Alexandra pratar annorlunda dialekt, och så undrade hon hur vi sa beige.
Jag och Annie: Bäääsch.
Alexandra: Men beeesch säger man ju. Man säger ju inte "Är du bäääsch eller?".
Ofta man frågar om någon är beige?? xD Eller är det jag som är efter som aldrig har hört det uttrycket tidigare?

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag säger bäsch, men det finns faktiskt vissa som säger besh

Lisa sa...

Jag säger Besch x) Men iaf, du är inte ensam om att man aldrig hört det där uttrycket tidigare xD

Anonym sa...

Man säger ju besch x]