torsdag, oktober 04, 2007

Ridning

Idag på ridningen skulle jag ha Ronja, en rätt så ny ponny jag aldrig ens hade klappat förut xD Då var jag lite rädd, haha. Hon var snäll, men lite konstig att rida... Det gick verkligen i slow motion att rida lätt på henne, och jag hade svårt att avgöra om hon saktade av till skritt eller inte, då det kändes så segt. Rätt som det var fick hon världens fart och bara rusade iväg, haha.
När vi gjorde en volt tillbaka började hästan Sara red, Kotten, att skena, och Sara flög av. Hon red ju barbacka, inte lätt att hålla sig kvar då... Det gick bra med henne, men hon har ont i ryggen/rumpan nu.

Ååh, jag är lite irriterad. Jag som så duktigt gjorde alla läxor till imorgon imorse för att jag skulle slippa det idag, men så får vi engelskaläxa. Jag gillar inte engelska. Borde nog gå och göra den nu, gaaah!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du fick Ronja :D

Emma sa...

haha.. x'D Hur länge har du ridit :D?

J.B sa...

Har länkat till dig nu xD

Anonym sa...

Rider du på ridskola?:)

Linnéa sa...

Emma: I ca 5½ år ^^

Hanne: Ja, det gör jag.