fredag, oktober 19, 2007

Läskiga drömmar

Tjohej :)
Sitter och väntar på att Idol ska börja igen.. Är rädd att evelina åker ut. Vill att hon ska stanna kvar :(

Måste bara berätta om två drömmar jag hade inatt. Jag vet, drömmar är helt värdelöst att berätta om, det låter inte alls så konstigt/kul som det egentligen är. man måste nog drömma drömmarna för att förstå. men i alla fall.

Drömde i alla fall att jag la min samhällskunskapsbok bredvid mig på en bänk i skolan, och så glömde jag den där, och sen var den borta... jag letade som en tok, men hittade den inte. Haha, fatta vad förvånad jag blev när jag såg boken ligga nere imorse xD

Jag vet inte om någon minns, men för många år sedan gick det som "skräckberätelser" på tv. Först pratade någon gubbe, och så var det som en liten film på en halvtimme. En av de där berättelserna blev jag så jääkla rädd av, och är fortfarande när jag tänker på den. Vet inte varför. I alla fall var det någon som gick på ett tåg/spårvagn som bara kom ibland, och när man väl hade varit där några dygn (tiden var snabbare på tåget, så där var det 15 min) kom man aldrig ut igen. En klon gjordes av en, och den där klonen gjorde illa folk..
I alla fall var det något av den där tåg-fast-panikkänslan jag hade i en dröm idag. Det var verkligen hemskt, jag gick fram i tåget jag var i, men jag kom ingenstans. Vet inte varför, men det där avsnittet fanns i min hjärna, och jag fick verkligen världens panik. Det låter inte så läskigt, att gå frammåt i ett tåg liksom? men jag lovar, jag har aldrig upplevt sådan panik jag kände i drömmen på riktigt. Det var hemskt.

Ooh, nu börjar Idol igen! :) Håll tummarna för att Evelina inte åker ut? :P

7 kommentarer:

emeeeeelie sa...

Om dom där programmen på tv du berätta om, dom har vi sett i skolan när jag gick i 6;an :P Dom var ganska bra ändå, fast en del var töntigt 'läskiga'. Hehe, men jag vet vad du pratar om. /emelie

Anonym sa...

Vem åkte ut i idol, jag satt och gjorde läxa så tappade jag totalt bort tiden. Så skulle vara tacksam för ett svar. :)

Anonym sa...

Jag gillar också Evelina. ^^
Hon är grymt bra. Thihi xD
Men Svartling och Daniel sågade henne. o_o Dumma domm. 'slå lite på domm'
-Sådär! (aa)

Emma sa...

Evelina är bra :P hon kmr på andra plats för mig :P först är Daniel och Amanda.

Anonym sa...

Det där spökprogrammet kommer jag ihåg! Jag var rätt liten då, älskade dom! xD Hette dom inte "Spöktimmen" eller nåt? O_o Kommer ihåg det där avsnittet med klonerna.. Det var en som skar en klon, för en klon blödde inte x''D // Middlesex på S.s

Anonym sa...

HAHAHA, jag har den berättelsen i min spökhistoriebok också, och jag har sett avsnittet, usch, hatar verkligen den...

Anonym sa...

shit vad kul! :D du minns den dära serien också! :) spöktåget tror jag det kallades eller nåt. skitläskigt! xp