tisdag, september 18, 2007

Idrott

Har du någonsin varit så trött att varje steg känns som en enorm kraftansträngning?
Det har jag. Idag på idrotten tex. Vi hade orientering, en bana på ca 2 km, 10 kontroller. Det gick på tid, vilket betyder att vi sprang, såklart. Tyvärr måste de välja ett ställe som är hur backigt som helst, det är ju liksom en enorm kulle som vi fick springa upp, ner, upp, ner, upp i. Och då är det förstås inte så att alla kontroller sitter typ bredvid varandra, så att man kan ta alla där uppe först. Nej då, det går runt, ner i djupa gropar, upp för backar, ner för backar en bit längre bort, upp för en backe som börjar där den förra nedförsbacken tog slut osv. Det tog 26 min och 30 sekunder att springa/gå runt den där banan, och fy vad trött jag var. Hade ju cyklat uppför två jättelånga och branta uppförsbackar innan jag kom dit och började springa på en gång.

1 kommentar:

Emma Stavås ;) sa...

Hej! :D Har länkat dig från min blogg nu ;)