tisdag, augusti 21, 2007

Varit på stan

Började skolan 9.40 idag, men hade inte särskilt mycket längre sovmorgon än vanligt för det... Gick upp kl 7, bara en halvtimme senare än vanligt. Annars blir jag ändå bara så trött när jag ska gå upp nästa dag.

Efter skolan gick jag, sara och mamma ner till stan, för mamma tyckte absolut att jag behövde köpa en ny klocka eftersom jag inte riktigt vill använda min andra, den är lite trasig i armbandet. Jag tycker faktiskt inte att jag behöver använda klocka, fast det finns ju i och för sig ingen klocka någonstans (förutom på ett ställe) på skolan. Jag klarar mig ändå.
I alla fall så hittade jag ingen ny klocka, men däremot köpte jag ett par örhängen på Guldfynd. De kostade bara 24 kr (rea), och det var silver! Mamma tycker nämligen att jag måste ha silverörhängen, och då är det svårt att hitta snygga (dinglande) som inte är allt för dyra.

Jag köpte även några block till skolan, man måste ju köpa allt sånt själv nu. Det var ganska dyrt (75 kr för 6 st), men jag hade presentkort på Bokia, så det gick bra. Annars hade väl mamma betalat.
Nu kom jag att tänka på att jag måste köpa en ny skolväska också. Hmm, jag hittar ju ingen som är bra någon gång. Typiskt.

När vi hade kommit hem från stan precis kom pappa hem, och då gav han pengar till mamma så att vi kunde åka och hämta Saras nya glasögon hos optikern. Jag följde med och justerade mina glasögon lite, de åkte ned på näsan så mycket innan. Det känns faktiskt inte så konstigt nu som jag trodde att det skulle göra.

Inga kommentarer: