söndag, augusti 26, 2007

Marknad

Jag, mamma och sara åkte till Nora idag för att gå på Noramarken. I början köpte jag två nagellack, ett rosa och ett svart. 2 för 30 kr, lagom dyrt, haha. Det rosa var ungefär sån färg jag ville ha, det enda som var fel var att det var lite sådär skimrande, jag vill ju helst ha matt. Men det får väl duga.
Sen kollade vi på lite höstskor till mig, och när jag skulle gå upp för trappan till skoaffären gick min (redan lite trasiga) ballerinasko sönder! Sulan lossnade från halva skon, så jag snubblade nästan på den flera gånger. Jag var verkligen tvungen att köpa nya skor nu, jag kunde ju inte gå i skor som jag nästan ramlade omkull i. Vi hittade inga på skoaffären, så vi gick vidare och kollade lite på marknadsgrejjerna. Efter ett tag hittade jag ett ställe med skor, och jag provade ett par gulliga, rosa- och vitrandiga med nåt snöre på. De var väl okej, inte jättesköna, men jag kunde ha dem i alla fall. Priset var 50 kr, och jag tvekade lite. Då sa hon som hade ståndet att jag fick dem för 35 kr. 35 kr för ett par skor! Självklart köpte jag dem då.
Efter ett litet tag fick jag skavsår, inte så kul, så jag bytte skor med Sara. Jag tog hennes foppatofflor (ååh, vad jag skämdes, foppaskor är det fulaste jag vet) och hon tog mina nya.
Vi åt glass vid sjön (citronsorbet och smultron tog jag), och sen kollade vi vidare. Jag köpte inget mer, men är ändå nöjd.


Mina nya skor. Söta, eller hur? ;)


Nagellacken jag köpte.

Inga kommentarer: