söndag, augusti 19, 2007

Gårdagen

Haha, just nu känns det som om jag bara skriver om gårdagen och inte hitter med att skriva om dagen som varit... Men så ska det inte bli. Dock ska jag berätta om gårdagen nu.

På morgonen, vid halv elva, åkte vi till Degerfors (1 mil härifrån) för att gå på marknad. Det var rätt kul, jag köpte visserligen bara två par strumpor, men i alla fall.

Efter lunch åkte vi till mormor och morfar för att lämna tilbaka deras släpkärra pappa lånat samt besöka dem. Efter att Sara och jag lekt kurragömma (de har en hemlig gång i bastun som är jättebra att gömma sig i, men man kan inte ställa tillbaka bänkarna rätt, så det märks tyvärr) och fikat gick vi och mormor ut och plockade svamp. Vi gick inte alls långt men hittade massor. I alla fall för att ha gått så pass kort bit.

När vi åkte hem från mormor och morfar stannade mamma och pappa på en loppis på väg dit. Sara och jag fick vara på en djurgård med getter, kaniner, hönor, ankor, en åska och kalkoner. Självklart fotade jag, hade ju med mig kameran. Vilken tur.

Inga kommentarer: