fredag, september 12, 2008

Äppeljakt

Haha, ni skulle sett mig förut när jag skulle plocka ner ett äpple från trädet i trädgården! De sitter rätt högt upp, så man når dem inte (inte ens om man hoppar).

Jag försökte ta ner ett med en gammal fjärilshåv, men det gick inte. Just det där äpplet som jag ville ha satt stenhårt fast. Efter ett tag lyckades jag dra ner hela grenen så att jag i alla fall nästan nådde. Problemet var bara att jag var tvungen att stå mitt i en stor buske. Det gjorde ont, men jag gjorde det, för jag skulle verkligen ha mitt äpple! Jag nådde inte när jag hoppade efter det, men till slut slängde jag mig rakt in i busken på något konstigt sätt, och då fick jag äntligen tag i det. Lycka.

När jag väl höll på plockade jag ett till äpple. Jag vägrar vakna klockan sex imorgon för att jag är hungrig! Det har nämligen hänt ungefär varje helg sedan skolan började.

Inga kommentarer: