torsdag, juli 03, 2008

Nära-döden-upplevelse... nästan

Har jag nämnt att jag är rädd för småkryp? För så är det.

När jag åt mat nyss kändes det som att det satt någonting i mitt hår, men jag tänkte inte mer på det (efter att ha rotat runt lite i jakt på nåt kryp).
Lite senare upptäckte jag en tvestjärt som kröp runt på min hand. Jag skrek som en galning (och skakade på handen såklart). Det där äckliga djuret landade på min tröja och höll på att krypa ner i min ficka.
Jag bara skrek "TA BORT DEN, TA BORT DEN, TA BORT DEN, TAAAA BOOOOORT DEEEEEN!!!!", men ingen visste ju var den satt. Till slut lyckades jag peka, så mamma puttade iväg den. Usch, jag höll på att dö eller nåt.

Tvestjärtar är nog de äckligaste djuren som finns (häromkring i alla fall). De borde utrotas.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Är livrädd för nästan alla insekter :/

Anonym sa...

U-S-C-H !
Vår brevlåda är fylld med tvesjärtar och myror samt 100000000tals myrägg. Usch. Och jag som älskar post ! Det är iaf inte jag längre som springer ut och hämtar posten så fort den kommit. :S

♥ Pernill@ sa...

Själv är jag inte alls rädd för småkryp... jooo maskar.. DE är äckliga...
Mina barn brukar roa sig med at kasta dem på mig... Snällt va ??

Anonym sa...

Du glömde skriva att du började tjuta.

Anonym sa...

Men asso jag tycker oxå att insekter är äckliga men asso du behöver la inte utrota dem för det ir?!?!? asso tex det finns säkert någon som hatar dej och ska han eller hon typ utrota sådana som dej då it????:O:S

Karolina sa...

håller med dig, fy vad äckligt liksom. hatar också såna där små kryp.

Anonym sa...

Åh, tvestjärtar är det värsta som finns. Förra veckan tror jag att det var, så låg det en DÖD tvestjärt i min FIL! :O När jag käka frukost! AAAH, äckeläckeläckel.