fredag, september 28, 2007

Språk

Jag skriver nog ett sånt här inlägg nästan varje vecka, men ändå, skönt med fredag! Imorgon ska jag sooova :D Hoppas bara att ingen väcker mig för tidigt (som vanligt).

Idag på svenskan skulle vi diskutera (två och två) vad som var typiskt för ungdomligt språk. Vi kom fram till att man ofta säger "typ", "liksom", "ba", "asså" osv. Heela tiden när jag skulle försöka säga vad jag tyckte blev det ungefär: "Man säger typ ba *skratt*" Om jag hade fortsatt hade det väl blivit "Man säger typ ba typ, liksom, ba". Haha jag antar att jag pratar väldigt ungdomligt språk. Eller, jag vet att jag gör det. Hela tiden.
Mamma och pappa brukar säga "Typ liksom ba" hela tiden när jag ska försöka säga någonting, för att de tycker att jag använder de orden för mycket, haha.

1 kommentar:

Emma sa...

Haha samma här x'D Säger det heeela tiden ^_^ jag & en kompis skulle fösöka att inte säga sånna ord, och hur länge funkade det? 2 sekunder x'D