onsdag, september 26, 2007

Intelligenta tankar

Idag har jag haft många funderingar som jag aldrig tidigare har tänkt på, tex:

- Varför kvackar kanadagäss så mycket när de flyger? Är de så trötta, eller pratar de, eller vad?

- Är det verkligen tre siffror i 180? Visserligen har det med fysiken att göra, om det är avrundat eller inte, man ver inte om det bara står 180... Det borde stå 180,0, men det lät så kul när läraren sa att man inte kunde vara säker på om det är tre siffror i 180 xD

- Hur många bloggar finns det i hela världen? Tänkte på det igår, men även idag.

- Varför tänker jag alltid på bloggen på två speciella ställen när jag cyklar till skolan? Jag har väl inget bättre att tänka på...

Jag har även listat ut var min sångtalang kommer ifrån. Eller, jag kanske ska säga bristen på sångtalang. Kolla in det här:



Det är min farfarsfars avgångsbetyg när han slutade skolan, år 1906 :P Jag vet inte om det syns så bra, men det står i alla fall Sång - Underkänd. Haha, min släkt är inte speciellt musikalisk.
Det är faktiskt lite intressant med gammal släkt och sånt. Jag vet inte så mycket om min släkt (för länge sen och så), men på mammas farmors sida (tror jag) kom de från tyskland på 1700-talet i alla fall. Någon hade forskat fram det :) Kankse därför som jag är så bra på tyska? Hahaha, nej, jag skämtade bara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lever din farfar än? näe? han måste ju vara över 100 år isf. xD
Diggar bloggen.

Linnéa sa...

Tack ;)
Nej, min farfar lever inte, men det här var min farfars fars betyg ;D

Emma sa...

Haha vi måste ju vara släkt x'D du ska höra mig sjunga!

Anonym sa...

Hahahah, hade man betyg i trädgårdsskötsel? xD hahaha :p